Hormonální jóga pomáhá nejen s ženskými problémy, ale zvyšuje také životní energii nebo účinně pomáhá proti depresi

23.07.2018

Někdy je ženě "nějak divně", je unavená, skleslá a vlastně ani neví proč. Netuší, že za tím vším se může skrývat hormonální nerovnováha, která se projevuje zvláště v PMS.

Hormonální jóga vyrovnává hladinu hormonů v krvi, lépe řečeno zvyšuje jejich hodnotu, která s věkem klesá. Dinah Rodriguez hormonální jógu sestavila zvláště pro ženské problémy - pro nepříjemné symptomy přechodu, cysty, nepolodnost, apod. Inspirovalo ji totiž, že mnoho let cvičila hathajógu a ve svých padesáti letech byla naprosto zdravá! Žádné cysty, žádné nepříjemné symptomy v přechodu, apod... Bylo ji jasné, že za jejím zdravím stojí právě hatha jóga. Domluvila se pak se svým gynekologem, že sestaví speciální cviky pro ženské zdraví a udělá i výzkum. Její gynekolog ji samozřejmě zcela podpořil a hormonální jóga byla na světě. Dinah Rodriguez pátrala ve starých tibetských spisech a svou milovanou hatha jógu obohatila o staré tibetské techniky. Od té doby cvičí jen tutu hormonální jógu a je jí dnes 92 let a v tomto roce přijede opět do Prahy předávat a lektorovat výcvik hormonální jógy. Neskutečné, že? 

Avšak hormonální jóga je SKUTEČNĚ až zázračně učinná i při pomoci s únavou nebo depresemi. V hormonální józe se totiž pracuje nejen s jógovými ásanami (pozicemi), ale také mudrami, práci s energií, zádržemi a dechem, které vyrovnávají jak již bylo řečeno naše hormony a náš "energetický systém". Při každé ásaně se procvičuje tzv. psí dech (bhastrika), při kterém se prudce dýchá do břicha a vydechuje se z něj. Díky tomuto dechu se do těla dostává více prány (všudypřítomné životní energie, jak ji nazývají jogýni), kterou si také díky zádržím dokážeme zcela přirozeně lépe udržet v našem energetickém systému. Mizí tak únava a také deprese spojená s poklesem právě této životní energie. 

Tento dech také masíruje střeva, a proto upravuje zažívání, zvláště zácpy a hemeroidy... A to jistě není zanedbatelný bonus tohto cvičení viďte?


Pokud máte chuť v Praze chodit cvičit hormonální jógu, napište mi. Pokud se mi ozve více žen, ráda budu vaší průvodkyní při cvičení hormonální jógy, kterou sama praktikuji...

P.S.: A nebojte, hormonální jóga se zprvu může zdát složitější (ásany jsou však skutečně velmi jednouché!) ohledně dechu a zádrží, ale opravdu ji postupem času zvládne každá žena!

Jitka Nesnídalová