Jak lépe zvládat panické ataky

18.07.2018

Co jsou panické ataky?

Panické ataky vznikají jako následek dlouhodobého stresu. Většinou se udává 8 měsíců nepříjemného stresu a tělo se již samozřejmě pod takovým neadekvátním nátlakem začíná více bránit. Pálí na hrudi, způsobuje dušnost, motání hlavy, pocity strachu, brnění, apod... Tělo se potřebuje zastavit, nechce dále snášet tento stres. Tělo je nešťastné, a tak zvyšuje varovné signály "přehřátí" formou panických ataků. Panické ataky jsou předně o ztrátě pocitu bezpečí.


Návrat pocitu bezpečí

Pro překonání panických ataků je esenciální krůček po krůčku se navracet zpět k bazálnímu pocitu bezpečí na tomto světě. Je potřeba zcela vypnout jakékoliv spouštěče pocitu ohrožení. Většinou to po člověku vyžaduje změnu v nějaké tíživé oblasti jeho života. Jeho tělo a duše přímo vyzývá ke změně, možná ke zpomalení a rozhodně k většímu relaxování a úctě k sobě sama a ke své energii! Proto je na místě cílená relaxace těla, a tudíž i mysli! Dále je třeba pracovat s příčinou, spouštěčem dlouhodobého stresu a zde VELMI doporučím vyhledat odborníka, který vám dokáže pomoci najít příčiny a také najít zpět pocit bezpečí!


Panické ataky jsou nepříjemné, ale nejsou nebezpečné!

A velmi se mi líbí video, které vám přikládám níže, kde známý psychiatr vysvětluje, jak lépe zvládat panické ataky. Video je sice v angličtině, ale najdete tam pár velmi šikovných tipů, jak panické ataky překonat. Hlavní premisou je, že panické ataky jsou nepříjemné, ale nejsou nebezpečné! Tuto větu si vždy opakujte a věřím, že už jen toto uvědomění je velkou pomocí. Další radou je neutíkat z nepříjemné situace, ale vydržet ji, projít ji, "ustát" ji... Držím pěsti k postupnému nácviku!

Jitka Nesnídalová